tirsdag 26. november 2013

Vi tester ut en ny leverandør av middager! Middagshjelpen.no

Jeg begynner å få sans for å få levert mat på døra!

Vi har hatt fire gode uker med Godtlevert.no og de neste fire ukene tester vi Middagshjelpen.no.

Middagshjelpen.no tilbyr også å levere ferdige råvarer med oppskrifter etc. 

Det er mye positivt å si om Middagshjelpen også! De har holdt på siden 2009 og har fokus på rene 
og ærlige råvarer. Og råvarene holder høy kvalitet. De har blant annet brød fra Godt Brød, kylling 
fra Stange og mange andre kvalitetsleverandører.

De tilbyr en meny til fem eller tre dager til en familie på fire eller Duo som er 
for par og små familer. De tilbyr også en glutenfri variant og frokostposer.

De har også fruktkurv.

Vi gir terningkast til alle rettene. Her ser dere resultatet:

Dag 1:
Lakseburger med coleslaw og ovnsbakte poteter
Pappa - 2
Mamma - 3
Alexander ni år - 3
Celina ni år - 3

Min mening: Litt uheldig at bildet viser burgerbrød, siden det ikke fulgte med i pakken. 
Vi fikk kvalitetsbrød fra Godt Brød som skulle brukes, men synes det ble vel mye karbo med 
både brød og poteter i samme rett. Valgte derfor å servere laksen i wrap i stedet og det ble 
svært godt mottatt. Potetene gjemte vi da til en annen dag.

Dag 2:
Appelsin og gulrotssuppe med spirer og brød
Pappa - 4
Mamma - 4
Alexander ni år - 3
Celina ni år - 4
Oskara ni år (venn på besøk) - 4

Min mening: Godt med suppe laget fra bunnen av. God smak synes jeg, resten av familien var ikke like
begeistret for smaken. Det skulle egentlig bare være brød til suppen, men jeg syntes det ble litt lite
mat å servere til familien, jeg lagde derfor brushetta med fetaost til i stedet.

De hadde dessverre ikke bilde av kyllingretten.
Dag 3:
Stange kylling med grønnsaker og økologisk perlerisotto
Pappa - 4
Mamma - 5 
Alexander ni år - 4 
Celina ni år - 3
Sebastian ni år (venn på besøk) 4
Emma åtte år (venn på besøk - 4

Min mening: Pluss for kvalitetskylling. Perlespelten var kjempegod. 

Vi har også fått med fruktkurv. Masse frukt! 5 Kilo! Godt utvalg og rimelig i forhold til det man får. Pluss for
at det fulgte med mørk sjokolade i høy kvalitet i fruktkurven. Minus for at sjokoladen var 90 % 
sjokolade. Det gjør at den smaker bittert og barna likte den ikke. (De elsker ellers mørk sjokolade).

Pris for en uke (3 middager til to voksne og to barn) kr. 940,- (De har akkurat nå tilbud på kr. 705,-)
Pris for fruktkurv med ca 5 kg frukt kr. 180,-

Les mer om Middagshjelpen.no her. Spør meg gjerne hvis det er noe dere lurer på! :-)

Dette er en test av tre ulike middagsleverandører: Godtlevert.no, Middagshjelpen og Kolonihagen. Jeg får ikke betalt for å lage denne testen, men vi får middagene. 
Leverandørene er forberedt på at jeg skriver min personlige og ærlige mening.

Foto: Middagshjelpen.

1 kommentar:

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...