mandag 10. februar 2014

Et ærlig interiørinnlegg - Disse bildene ser du IKKE på trykk!

Dette innlegget viste jeg i fjor, men jeg viser det gjerne igjen! :-)

Som interiørfotograf er jobben min å lage så inspirerende og vakre interiørartikler som mulig. Det betyr at det blir ryddet og fikset før jeg kommer, og hjemmene vi viser frem viser seg alltid fra sin beste side. Dette synes jeg er bra, for det handler om å inspirere og gi ideer, ikke om å vise frem oppvask og skittentøy. :-)


MEN! likevel får jeg ofte spørsmål om folk virkelig har det så fint og ryddig som det ser ut til i interiørbladene. Jeg tenker derfor at det kan være fint med et lite innlegg som viser bildene vi IKKE ser på trykk.

Jeg er en person som liker å ha ting på stell og jeg slapper best av hvis det er noenlunde ryddig rundt meg. Trikset mitt er at alle ting skal ha et hjem, da er det enkelt å holde det rimelig greit og så har jeg funnet ut at rot som kan gjemmes bort, det stresser mye mindre enn rot som er synlig. ;-)

MEN!! Det betyr absolutt ikke at det alltid er skinnende rent og ryddig hos oss. Tvert imot! Med katt og hund og to barn så går det ofte ganske så fort i svingende. Jeg har derfor tatt en runde i huset vårt i dag - ustylet og usensurert. Og her får dere en liten bildeserie som kanskje ikke er så inspirerende interiørmessig, men som kanskje likevel kan være med på å gi litt balanse til de fine artiklene og bildene vi vanligvis ser!

Bli med en tur rundt i huset vårt i dag! :-)

 Her ser vi kjøkkenet vårt. Ja, da oppvasken står utover og oppvaskmaskinen er ikke tømt. Helt vanlig :-)
 Og frokost er det spist, jada :-)
 Dette lysfatet var egentlig ganske fint, MEN det holder seg jo ikke slik.
 Oi, heldig med tulipanene! (Blomster kjøper jeg ikke ofte), men den stakkars krydderurten trenger vist litt vann!
 Og dette er et veldig godt eksempel på hvordan det ser ut i de fleste av skuffene våre. Lettere kaotisk :-)
Og se her! Her ligger fortsatt restene av Celinas kreative påfunn i går, utover kjøkkenbenken. Ja, da det burde vi selvfølgelig ha ryddet bort med en gang. 
Favoritthjørnet vårt i stuen og som man ser er det flittig brukt, veldig koselig, men ikke helt klar til fotografering.

Og i et annet hjørne av stua ser vi Milos vakre hundeleker! :-) Hm, noen burde kanskje finne opp noen trendy hundeleker som kunne passe litt bedre inn i interiøret! :-) OBS! Legg merke til gulvet som helt klart kunne trenge en runde med støvsugeren.
En tur innom barnerommene viser lettere kaos som vanlig.
Men bli med meg en tur på kontoret mitt!
Her sitter jeg og jobber. Slik ser det ut akkurat nå! :-) En katt på bordet og en hund i stolen, det er kos det (for meg i hvert fall). MEN - se hvor fint det er på andre siden av skrivebordet mitt!
Oi! Lurer på om kattedoen er litt for liten, siden sandet alltid havner en halv meter utenfor! Men på den andre siden, en kattedo som er 1 x 1 meter blir kanskje å overdrive litt :-))
Som dere ser har jeg det SVÆRT ryddig i skuffer og skap og knivskarpe tellekanter He he. Nei, har går det nok dessverre mest etter prinsippet få det unna raskest mulig og her ser dere resultatet. Heldigvis er rotet gjemt bak store gardiner som trekkes foran skapene :-)
Voila! Da er rotet ute av syne. Ja, ja enig gardinene kunne nok trengt en runde med strykejernet. Men lin, skal ikke det være litt skrukkete da? :-)
 Og her er et annet hjørne av kontoret mitt. Helt klart uegnet til fotografering, men et hjørne jeg blir glad av med tegninger og hilsener fra barna :-)
Avslutter med et lite bilde fra gangen. Litt usikker på om det er en katt, hund eller et barn som har tråkket rundt i putene. Men noen har nok vært en tur bort til vinduet for å se om det kom noen. Rydde, ja det gjør nok mamma... ;-)

Håper dere likte den lille omvisningen min i det vakre, ryddige og helt plettfrie hjemmet mitt! :-)

17 kommentarer:

  1. OMG så fantatisk!!!!!!!!!

    vet du hva, eg tror eg for vant til rot, for det eneste eg så var alle de kule tingene dine.
    Skrivebordet og skjenken bak -elsk <3

    Kosekroken i stuen elsk<3 -har 3 hunder selv, putene mine er aldri fine, pluss gubben skal på død og liv knøvle de samme å bruke de som hodepute eller armlene..........ARRRRRRRGGGGGGHHHHH så alle putene er deformerte hahaha

    Den kule brikken du hadde på kjøkkenet ved skjærefjølen er det sten? Lekker
    Og gangen -sku ønske eg hadde en hall eller gang med plass til sånn.
    Eneste plassen du har det verre enn meg er på kjøkkenbenken og oppvaskmaskinen ,det var også veldig deilig å se at lysfatet ditt ser like vansiret ut som mine etter en liten stund

    Tusen takk for at du delte <3<3<3

    SvarSlett
  2. Så deilig :) da kan vi faktisk starte en klubb, for slik er det her også :)

    SvarSlett
  3. Himmel, så godt å se!!
    Klem klem♥

    SvarSlett
  4. hahah du är så rar! Så där ser det allt ut hemma hos mig med :) KLEM

    SvarSlett
  5. Puh! Tusen takk, har lurt litt på om jeg var helt aleine.......
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  6. Åh.. Så deilig å se et levende hjem :) Faktisk enda deiligere å se at det er akkurat ditt hjem, for du deler som du sier veldig mye som er stæsjet og stylet, og det er jo ikke så mange personlige innlegg hos deg. Hurra for normaliteten bak den flotte inspirasjonen :)
    Et lite ps til kattekassen er en do med lokk. Jeg har det til min Majapus, og der blir det minimalt med sandsøl. Jeg fjernet flappen foran, for det likte hun ikke. Jeg liker såvisst dyr i interiøret :D

    SvarSlett
  7. Så herlig å se! Skjønner nå etter bilderekka di, og alle kommentarene over, at jeg er ikke alene om ikke til enhver tid, å ha det strøkent. Selv om vi er over middels interessert i interiør, er vi jo mennesker som lever i en travel hverdag.

    SvarSlett
  8. Så herlig å se! Skjønner nå etter bilderekka di, og alle kommentarene over, at jeg er ikke alene om ikke til enhver tid, å ha det strøkent. Selv om vi er over middels interessert i interiør, er vi jo mennesker som lever i en travel hverdag.

    SvarSlett
  9. Hei
    Kan jeg spørre deg om hvilken type / Merke av kjøkkeninnredning og benkeplate du har.
    Er den fra IKEA eller SIGDAL?
    Skal bytte kjøkken selv snart og syns din var veldig fin.
    Hilsen Solveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Solveig
      Takk for hyggelig hilsen.
      Vi byttet dører da vi skulle bytte kjøkken. Vi er kjempefornøyd. De er fra Kjøkkenfornyern Oslo. Kvalitetsdører som blir laget etter mål.
      Beste hilsen
      Franciska :-)

      Slett
  10. Så fint og herligt et indlæg :-)

    SvarSlett
  11. Hi Franciska,
    Absolutely LOVE it!!! You are being transparent and REAL! Sometimes all the "perfectness" gets old anyways, because it's not real!
    ~ Love, Nina ~

    SvarSlett
  12. SÅ SKÖNT! Jag småler och myser när jag ser dina bilder, äntligen en ÄKTA heminredningsblogg:) Återkommer!
    Skorpan

    SvarSlett
  13. Who turned the lights on ? :)

    SvarSlett
  14. Elsket dette innlegget!!!! Så dere har altså de samme "problemene" som oss andre :). Men uansett, huset ditt er likevel nydelig :)

    SvarSlett
  15. Takk for at du deler... Er selv interiørglad, men mister all energi av alle disse perfekte stylede hjem.
    Ikke at jeg tror det er så fantastisk hos alle andre bestandig, men det er jo så rart med det når en ser perfekte hus og hjem over alt...
    Jada jeg forstår at det skal inspirere;-)
    Hyggelig med et personlig innlegg fra deg. Ønsker deg den beste dagen!
    Stor klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...