torsdag 27. august 2015

Blomsterbutikken du bare MÅ oppleve!

Som jeg skrev i går, er blomsterbutikken til Tage Andersen noe helt utenom det vanlige! 
Marianne Haga Kinder med bloggen av samme navn har akkurat laget et fantastisk fint innlegg derfra og jeg har fått lov til å dele det med dere! Ta gjerne en titt på den nye bloggen til Marianne! Den er kjempefin! Her er det masse inspirasjon å finne!
Huset i Ny Adelgade 12, har siden 1987 vært midtpunktet for Tages kreativitet. Her lever og arbeider han i sin egen verden, hvor målet er å skape en helhet i alt hva han gjør. Blomster og vekster er en viktig del av huset, og de velges ut og jobbes med for å gi et levende og eventyrlig uttrykk.
DSC_7509-680x1024
Tage inspireres av naturens materialer og tradisjonelle håndverksformer. Hans kunst er for lengst blitt kjent utover Danmarks grenser, og det å levere blomster til f.eks kunder i New York er en del av hans hverdag.
DSC_7517-680x1024
Overalt hvor du går oppleves de mest vindunderlige kreasjoner.
DSC_7531-680x1024
Tage og Monz bor og lever et par etasjer over butikken og går du opp en kronglete vindeltrapp kommer du ut i et rom som fører deg ut i den fantastiske bakgården.
DSC_7563-720x478DSC_7565-680x1024
Butikken oppleves som et eventyr der du drømmer deg bort i en vakker verden av blomster, planter og fugler.
DSC_7525-680x1024DSC_7558-680x1024
Hvem kunne ikke tenke seg en slik paviljong i bakgården? Tenk å være så heldig å være nabo her!
DSC_7554-680x1024DSC_7544-680x1024IMG_8943-720x720
Her kunne jeg gjerne tilbragt en hel dag… Mitt kamera gikk varmt og jeg skulle gjerne vist dere enda flere bilder. Pulsen var høy og kreativitetet blomstret der jeg gikk ut døren med et smil om munnen. Jeg kommer helt klart tilbake!
Tage Andersens galleri og butikk finner du på Ny Adelgade 12. På hjemmesiden kan du lese mer om Tage og hans mange spennende projekter.

Foto og tekst: Marianne Haga Kinder (Artikkelen er ikke sponset.)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...